Lopu pārdošana un jauni sadarbības ceļi : Kā atrast izdevīgākos piedāvājumus un nodrošināt attīstību.
2025. gada 10. marts
Raksts publicēts žurnālā "Saimnieks.lv", 2025.gada martā.
SIA Eksporta Konsultācijas ir Latvijas uzņēmums, kas jau no 2020.gada regulāri veic lopu iepirkšanu eksportam. 2022.gadā uzņēmums iegādājās arī fermu - savākšanas centru Augšdaugavas novadā, Līksnas pagastā, kuru nepārtraukti pilnveido un modernizē, lai dzīvniekiem tiktu nodrošināti ērti un droši apstākļi pirms eksportēšanas.
Uzņēmums lepojas ar savu mūsdienīgo autoparku, kas sastāv no 12 specializētiem transportlīdzekļiem, kas ļauj efektīvi un ātri apkalpot klientus visā Latvijā. Kolektīvs, kas sastāv no vairāk nekā 20 profesionāliem darbiniekiem, nodrošina izcilu klientu apkalpošanu, vienmēr rūpējoties, lai saziņa būtu vienkārša un skaidri saprotama.
Eksporta Konsultācijas iepērk piena teļus, nošķirtos gaļas jaunlopus, lopus kaušanai un ganāmpulkus. Uzņēmuma galvenais mērķis ir nodrošināt tūlītēju apmaksu pēc darijuma noslēgšanas, garantējot ātru un ērtu sadarbības gaitu katram klientam.
Lopu pārdošana un jauni sadarbības ceļi : Kā atrast izdevīgākos piedāvājumus un nodrošināt attīstību.
Lopkopības nozare ir viena no nozīmīgākajām Latvijas lauksaimniecības nozarēm, kurā saimniecību īpašniekiem ir jāspēj efektīvi pārvaldīt savus resursus, nodrošināt dzīvnieku labturību un vienlaikus gūt finansiālu izdevīgumu. Tomēr viena no problēmām, kas vēl joprojām ir sastopama šajā nozarē, ir saistīta ar saimniecību īpašnieku nevēlēšanos paplašināt savu sadarbības loku un izskatīt alternatīvus piedāvājumus, kas varētu uzlabot viņu saimniecību attīstību.
Tradīciju spēks: Kāpēc saimnieki baidās no jaunām sadarbības iespējām?
Daudzās saimniecībās ir vērojama tendence pieturēties pie viena uzpircēja, kas nozīmē, ka saimnieki neizmanto iespēju salīdzināt piedāvājumus un izvēlēties izdevīgākos nosacījumus. Šāda pieeja, lai gan var šķist droša un stabila, patiesībā var kavēt saimniecības attīstību, jo ne vienmēr vienīgais piedāvājums ir vislabākais tirgū pieejamais risinājums.
Saimniecības, kas atsakās no jauniem piedāvājumiem, to pamato ar bažām par risku un neuzticību, ko rada pieredzes trūkums ar jauniem partneriem. Iemesls šādai attieksmei bieži vien ir bijusi negatīva pieredze ar uzņēmumiem, kas, galvenokārt, piedāvājuši pēcapmaksu, bet vēlāk nav izpildījuši saistības, atstājot klientus bez samaksas un radot vilšanos. Tā rezultātā tiek radīta neuzticība jaunām sadarbībām, un lēmumu pieņemšana kļūst aizvien konservatīvāka.
Kā arī problēma rodas, ja saimnieki neapsver citus piedāvājumus un nemaz nevēlas tos uzklausīt. Daži saimnieki ir pret jauniem piedāvājumiem, uzskatot esošās attiecības par pietiekamām, lai nodrošinātu viņu saimniecības stabilitāti. Tas ne tikai liedz iespēju iegūt labākus piedāvājumus, bet arī kavē inovācijas un izaugsmi. Šāds pieejas veids, kas slēpjas aiz komforta zonas, ilgtermiņā var novest pie stagnācijas un palēnināt konkurētspējas attīstību.
Nav retums, ka Latvijā arī daudzi saimnieki, izvēloties sadarbības partnerus, ne vienmēr novērtē kompānijas stabilitāti un ilgtermiņa uzticamību. Bieži tiek izveidots ciešs un uzticams kontakts ar personu, kas pārstāv uzņēmumu, un šī uzticība personai kļūst par galveno faktoru lēmuma pieņemšanā par sadarbību. Tomēr nereti tiek aizmirsts, ka darījumi un apmaksas tiek veikti ar pašu kompāniju, nevis šo personu. Tā rezultātā, izvēloties sadarbību tikai balstoties uz personisku uzticēšanos, saimnieki var neapzināti ignorēt svarīgus faktorus, kas saistīti ar uzņēmuma finansiālo stabilitāti, darba nosacījumiem un drošību ilgtermiņā. Ļoti svarīgi ir pievērst uzmanību un izpētīt cik ilgi uzņēmums ir strādājis, vai tas veic maksājumus uzreiz vai piedāvā pēcapmaksu, kādos apjomos sadarbojas un kādi aktīvi ir uzņēmuma īpašumā. Pretēji, vieglprātība pret šiem faktoriem var radīt ilgtermiņa problēmas, jo ne vienmēr viegla piekļuve pie laba piedāvājuma ir garantija stabilām attiecībām.
Jaunu piedāvājumu priekšrocības
Jauni piedāvājumi un iespējas, lai arī sākotnēji var šķist izaicinoši, bieži piedāvā izdevīgākus nosacījumus un labākus pakalpojumus, kas nākotnē var nodrošināt augstāku rentabilitāti.
Lopkopības sektorā ir būtiski veidot elastību un spēju pielāgoties jauniem apstākļiem. Sadarbība ar vairākām kompānijām ne tikai veicina saimnieku un audzētāju nepieciešamību sekot līdzi tirgus tendencēm, bet arī liek iepircējiem patstāvīgi pielāgot savus piedāvājumus, lai nodrošinātu pēc iespējas labākas cenas un nosacījumus. Turklāt dažādu iepircēju līdzāspastāvēšana palīdz attīstīt tirgu un motivē uzņēmējus uzlabot savu darbību, kas savukārt veicina visu nozari kopumā. Pircēji rūpīgi seko līdzi tam, kā veidojas cenas tirgū, kas ir pieprasīts un kas mazāk interesē Eiropas pircējus. Tā rezultātā viņi ir spiesti pārskatīt savus piedāvājumus, lai saglabātu konkurētspēju, kas labvēlīgi ietekmē saimniekus. Tirgus cīņa starp iepircējiem nodrošina, ka saimnieki, kas pārdod lopus, saņem arvien labākas cenas. Jo vairāk konkurences starp iepircējiem, jo labāk pārdevējiem.
Lai veicinātu veiksmīgu attīstību, lopkopības saimniecībām jābūt atvērtām sarunām ar potenciālajiem partneriem un jāizmanto konkurences priekšrocības, kas rodas no dažādu piedāvājumu izvērtēšanas. Atvērtība inovācijām un jauniem risinājumiem ir būtiska, lai nodrošinātu ilgtermiņa panākumus šajā nozarē
Mūsu pieeja : Tūlītēja apmaksa- stabilitātei un uzticībai.